Να επιλέξω ιδιαίτερο ή φροντιστήριο με ομοιογενή τμήματα;

 

frontisthrio h idiaitera

 

Ένα από τα ζητήματα που απασχολούν τους γονείς αυτήν την περίοδο – ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς – είναι εάν η καλύτερη επιλογή είναι να στείλουν τα παιδιά τους στο φροντιστήριο ή να διαλέξουν τη λύση του ιδιαίτερου μαθήματος. Ιδιαίτερα, μάλιστα, για τους γονείς των μαθητών του Λυκείου, αυτή η απόφαση είναι αρκετά κρίσιμη, αφού η κατάλληλη προετοιμασία του παιδιού μπορεί να καθορίσει το επαγγελματικό του μέλλον. Ποια είναι, λοιπόν, η καλύτερη επιλογή που μπορούν να κάνουν οι γονείς σχετικά με αυτό το ζήτημα;

Τα τελευταία χρόνια, οι επικρατέστερες επιλογές είναι είτε τοφροντιστήριο με ολιγομελή και ομοιογενή τμήματαείτε το ιδιαίτερο. Αυτό συμβαίνει γιατί στα φροντιστήρια που δέχονται πολλούς μαθητές ανά τμήμα, η ποιότητα εκπαίδευσης δεν είναι συνήθως η επιθυμητή, εφόσον ο καθηγητής καλείται να “διαχειριστεί” πολλά άτομα, με αποτέλεσμα να μη δίνεται η απαραίτητη προσοχή στον καθένα ξεχωριστά, η ύλη να “τρέχει” πολύ γρήγορα ή να μένουν ακάλυπτες οι απορίες.

Στο “ΕΚΚΕΝΤΡΟ”θεωρούμε πως η ιδανική λύση για τη σωστή εκπαίδευση του μαθητή είναι η επιλογή του φροντιστηρίου με ολιγομελή τμήματα, καθώς είναι το μόνο πουσυνδυάζει τα θετικά και του γενικού φροντιστηρίου, αλλά και του ιδιαίτερου: η ποιότητα του μαθήματος στο πλαίσιο των ολιγομελών γκρουπ μαθητών είναι εξαιρετική, καθώς ο καθηγητής έχει να ασχοληθεί μόνο με λίγα άτομα. Και παρόλο που κάποιος μπορεί να θεωρήσει πως το ιδιαίτερο είναι καλύτερο, αφού ο μαθητής είναι μόνο ένας, τα ολιγομελή γκρουπ δίνουν ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα, καθώςτα παιδιά αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, ακούν ο ένας τις απορίες του άλλου και μαθαίνουν από τα λάθη των υπολοίπων. Με αυτόν τον τρόπο, αποφεύγουν λάθη που πιθανόν να έκαναν σε άλλη περίπτωση, ενώ παράλληλα “ανοίγει” το μυαλό τους σε άλλους τρόπους σκέψης.

Επιπλέον, σε αντίθεση με το ιδιαίτερο στο οποίο τις περισσότερες φορές ο καθηγητής προέρχεται από κάποια σύσταση γνωστού, χωρίς οι γονείς να γνωρίζουν το υπόβαθρο του καθηγητή – που μπορεί απλώς να έχει τελειώσει, λόγου χάρη, τη φιλολογία ή να είναι ακόμα φοιτητής,στα φροντιστήρια   οι καθηγητές είναι απόλυτα καταρτισμένοι στο αντικείμενό τους, ενώ παράγουν οι ίδιοι τις σημειώσεις που δίνουν στους μαθητές ως υποστηρικτικό υλικό, πράγμα που δεν συμβαίνει συνήθως στο πλαίσιο των ιδιαίτερων μαθημάτων.

Ακόμα, στο φροντιστήριο, σε αντίθεση με το ιδιαίτερο μάθημα,διενεργούνται διαγωνίσματα προσομοίωσης των εξετάσεων, στις αντίστοιχες συνθήκες. Ειδικά στα τμήματα προετοιμασίας για τις πανελλήνιες εξετάσεις, η προσομοίωση αυτή είναι πολύ σημαντική, αφού συντελεί στην εξοικείωση των μαθητών τόσο σε ψυχολογικό όσο σε πρακτικό επίπεδο με τη διαδικασία των εξετάσεων και της αξιολόγησης. Αυτό το πλεονέκτημα δεν προσφέρεται στους μαθητές ούτε καν στο πλαίσιο των σχολικών διαγωνισμάτων, αφού ούτε η μορφή τους ούτε η διάρκειά τους προσομοιάζει στις τελικές πανελλαδικές εξετάσεις. Ακόμα περισσότερο, αυτή η δυνατότητα εκλείπει από το ιδιαίτερο, εφόσον ο μαθητής συνήθως βρίσκεται στην άνεση του σπιτιού του, ενώ πολλές φορές δεν γράφει καν διαγωνίσματα, αλλά αρκείται στην επίλυση ασκήσεων. Ακόμα και η αξιολόγησή του βασίζεται τις περισσότερες φορές στην επίδοσή του στις ασκήσεις ή κρίνεται από τους γονείς απευθείας από τους βαθμούς του σχολείου.

Τέλος, ακόμα καισε οικονομικό επίπεδο, το φροντιστήριο  είναι πολύ περισσότερο συμφέρουσα ως επιλογή από τα ιδιαίτερα, αφού, ειδικά στις μεγαλύτερες τάξεις του Λυκείου, τα μαθήματα σε μορφή ιδιαίτερου είναι αρκετά δαπανηρά.

Συνολικά, τα μαθήματα σε ομοιογενή τμήματα προσφέρουν ένα συγκροτημένο πρόγραμμαστο μαθητή, που ναι μεν είναιπροσαρμοσμένο στις ανάγκες του– εφόσον οι μαθητές στην τάξη είναι λίγοι – αλλά δεν είναι και χαλαρό, ώστε να “χάνεται” ουσιαστικός χρόνος μελέτης και προετοιμασίας, όπως συμβαίνει συχνά στο ιδιαίτερο.

Σχετικά με εμάς

Το ΕΚΚΕΝΤΡΟ συνεχίζει να προσφέρει με συνέπεια και υψηλό αίσθημα ευθύνης τις εκπαιδευτικές του υπηρεσίες στους μαθητές, αξιοποιώντας όλες τις σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας. Ελπίζουμε πως θα συνδράμει για μια ακόμη χρονιά αποτελεσματικά και αξιόπιστα στη δύσκολη, αλλά και όμορφη προσπάθεια των μαθητών.